הסמכת חדרי שרתים

האם חדר השרתים שלכם עומד לקרוס? סביר להניח שתענו לכך בשלילה. על סמך מה בעצם? בהתבסס על כך שהוא תפקד עד כה "בסדר"? איזו זמינות של המתקן אתם מבטיחים ללקוחותיכם, בין אם אלה לקוחות חיצוניים של הארגון או לקוחות פנימיים? פעמים רבות, ההנחה היא שהמערכת פשוט עובדת רצוף, התקלות שוליות ו"יהיה בסדר". בפועל, במוקדם או במאוחר מתרחשת תקלה חמורה. במבט לעתיד, חדר השרתים ידרש לתת מענה לדרישות שמשתנות עם הזמן ומדי פעם לעבור שדרוג. מניין לכם הביטחון, שגם בשינוי הבא הוא יעמוד במשימה בכבוד? את כל סימני השאלה האלה, כדאי ואפשר בהחלט לפתור

בודקים ומשפרים

הסמכת חדרי שרתים

חדרי שרתים מהווים מערכות מורכבות ביותר, אשר משאבים רבים מושקעים בהקמתם ובתפעולם השוטף. בין הפרטים הרבים בהם ניתן וחשוב לטפל בהקמת חדר שרתים, נמצאת "הסמכתו". מה זה אומר? ומדוע חשוב מאוד לטפל בכך? ייתכן שחדר השרתים שלכם תוכנן במיוחד עבורכם, "מאפס". ייתכן שהוא מתבסס במידה כזו או אחרת על מודולים מוכנים מראש, שכבר נבדקו על ידי היצרן. אולי נעזרתם ב-Best practices ובכללי אצבע מקובלים בתכנון ובהקמה – גישה אשר מומלצת תמיד. בכל מקרה, חשוב לבדוק יסודית את הכול, מראש, כמערכת אחת.

חדרי שרתים נוטים להיות שונים למדי זה מזה, בהתבסס על דרישות ספציפיות של הארגון שמקים אותם. ב"המצאת הגלגל מחדש" בצורה כזו, גדל הסיכון לטעויות. כמו כן, תקלות בחדרי שרתים מתגלות בהדרגה, תוך כדי הפעלתם. כמו במערכות תוכנה, מוטב שתקלות אלה יחשפו ויתוקנו כמה שיותר מראש, במסגרת תהליך בדיקות יסודי. הסמכת חדרי שרתים הוא ההליך שעושה זאת. בעזרתו, ניתן לצמצם תקלות, למנוע downtime חלקי או מלא ולהבטיח המשכיות עסקית.

הסמכת חדרי שרתים

תועלות ההסמכה


שיפור מיידי – התהליך חושף כשלים וטעויות בתכנון ובמצב המערכת בפועל. תודות לכך, ניתן להכניס שיפורים שונים ולקדם תפקוד אופטימאלי של חדר השרתים.
צמצום נזקים – לכל קריסת דאטה סנטר משמעותית עלולות להיות השלכות כבדות, כספיות ונוספות. למשל, אם הדבר פוגע בשירותים שאתם מספקים ללקוחותיכם בסיוע המתקן. במקרה כזה, עלולים לאבד לקוחות ולסבול מנזק תדמיתי.
תמיכה מלאה בפעילות העסקית – ככל שעולה אמינות חדר השרתים, כך ניתן יותר להסתמך עליו במהלכים עסקיים, אשר יידרשו ממנו ביצועים מרביים. כך חדר השרתים יהפוך יותר ל-Enabler עסקי, מאשר לעוד גורם שמטריד אתכם בהקשר ניהול סיכונים.
סיוע לצוות הטכני – המידע הרב שנצבר בתהליך הבדיקות וה"הסמכה", מסייע בהמשך גם בתפעול השוטף של המתקן

הסמכת חדרי שרתים

מה נבדק?

בין השאר, מבצעים במסגרת "הסמכת" חדר השרתים:

  • בדיקה פיזית של התקנת הציוד.
  • בדיקה תפעולית של כל הרכיבים והמערכות – אספקת חשמל, מערכות אל פסק, גנראטורים, מערכות מיזוג ובקרת אקלים בכלל, מערכות בקרת הכניסה והאבטחה, מערכות כיבוי אש וכן הלאה.
  • בדיקת מערכות הניטור השונות (של מצב אספקת החשמל, תקינות המצברים, בקרת האקלים במבנה ועוד).
  • בדיקת מערכות רחבה יותר ויותר, עד שמגיעים לבדיקת תפקוד המתקן כולו, כמכלול אינטגרטיבי.
  • עמידה בדרישות שבתכנון.
  • עמידה בתקנות מחייבות.
הסמכת חדרי שרתים

כיצד עושים זאת?

לאור מורכבות הנושא, יש מגוון פתרונות לבדיקת היבטים שונים של חדרי השרתים. חשובה במיוחד היכולת לבדוק מערכות תחת העומסים שלהם יהיה צורך לתת מענה בפועל, כולל שינויים אופייניים בכך. יש לדמות כמובן גם מצבי כשל, שבהם אמורות להיכנס לפעולה מערכות נוספות. אגב, בדיקת תשתיות חדר השרתים לא מחייבת שהשרתים הפיזיים יהיו במקום. כתחליף לכך, ישנם אמולטורים מיוחדים אשר מאפשרים לדמות פעילות שרתים

דילוג לתוכן