תכנון דאטה סנטר Data Center

Data Center: תחום תכנון הקמת ותחזוקת Data Center, כחלק מהצורך בחדרי תקשורת למרכזיות ולמחשבים, משנה את פניו במהירות בשנים האחרונות.
תכנון דאטה סנטר Data Center:

לאן השוק הזה הולך ומה התחדש בו?
ייעוץ בתכנון Data Center
איך לבחור שירותי Data Center ?

אם נהוג לומר ש"מידע הוא כוח", הרי שמרכזי נתונים (המכונים בשם דאטה-סנטר  Data Center, מכונים לעיתים גם "חוות שרתים", או "חדרי שרתים"), הם מרכז הכוח והמוח של כל עסק וכל ארגון.

בעבר, ה-Data Center היה הלב של כל עסק והכיל בתוכו את כל תשתיות התקשורת והמחשוב של העסק. זה השתנה לחלוטין בשנים האחרונות, אם כי הצורך הזה עדיין לא נעלם, ויישאר עמנו עוד שנים רבות.

עולם התקשורת והמחשוב צועד במהירות לכוון של שימוש מלא בשירותי ענן בכל תחום (כולל בטלפוניה), ומערכת תקשורת ומחשוב, שאינה מסוגלת לתמוך בהתפתחות זו, דינה להיזרק לפח האשפה די מהר.

תכנון דאטה סנטר Data Center:

שוק התקשורת העסקית בישראל, בדיוק כמו מה שמתרחש בכל העולם, משנה את פניו במהירות ועסקים רבים, קולטים את הכיוון העולמי, שלפיו אין צורך בכלל במרכזיה, או בחדר שרתים למחשבים, כי בכלל אין צורך במוצרי חומרה כאלה בעסק (או בכלל).

אולם, לא הכול ניתן להעביר לשירותי ענן ולא כל המנהלים ובעלי עסקים מוכנים להעביר את הכול לשירותי ענן. כך, שהצורך לתכנן, לתפעל ולתחזק Data Center  פרטי מקומי ובשליטה ישירה של בעלי העסק ומנהליו – עדיין קיים.

חדר מחשבים ותקשורת עסקי של העבר, כלל ציוד רב, ולעיתים אף היה מורכב ביותר, עמוס ציוד וערב רב של כבלים וציוד אחר. בכל חדר מחשב ניתן היה למצוא תשתיות תקשורת עם ארונות תקשורת וארונות שרתים, כחלק ממערכת תקשורת הנתונים והשליטה על המחשבים וציוד התקשורת של העסק. ובנוסף: מערכת של מיזוג אוויר, מערכות חשמל בעלות תפקיד חשוב בתפעול מערכת המחשוב, מערכות בקרה ובטיחות, שדואגות לפעילותה התקינה ולמצבי חירום, מערכת כיבוי אש, מערכת אל-פסק (ואולי אף גנרטור קטן), מערכות הגנה מגוונות, רצפה מיוחדת (לבידוד) ועוד. בהיותו כזה, חדר מחשב ותקשורת דרש תכנון מדויק ונכון והחשוב מכל, התאמה מלאה לכל צורך עסקי. זה היה עסק די יקר ומסובך לתחזוקה.

תכנון דאטה סנטר Data Center:

החומרה של העבר נמצאת היום אי שם בחוות שרתים של ספק השירותים (Data Center)  של ספק שירותים המתמחה בתחום ה-Data Centers ומספק שירותי ענן לכל צורך, בכל עת, לכל מטרה, לכל עסק, לכל מכשיר קצה, בכל מקום, לכל אפליקציה, לכל שירות ולכל צורך קיים או עתידי.

אולם, כאמור לעיל, עדיין יש לא מעט עסקים, שנזקקים להקמת חדרי שרתים וחדרי תקשורת מחשבים, בעיקר מהטעם, שהם לא עברו לשירותי ענן, או שהם עוברים (פיזית) למקום חדש אחר, או שמטעמי אבטחה (ומטעמי חששות של בעלי ומנהלי העסק), ההחלטה היא להמשיך לקיים חוות שרתים עם רשת תקשורת, ארונות תקשורת, מערכות אחסון ומחשוב, עם כבילה, מיזוג, אבטחה, גיבויים וכל מה שמסביב, באופן מקומי – ב"חצרי העסק" (מכונה בשם המקצועי: On-Premise).

דילוג לתוכן