כמה זמן מחזיק אל פסק

אספקת חשמל תקינה הפכה להיות דבר מובן מאליו (וטוב שכך!), ובהתאם גם ההתנהלות השגרתית שלנו הפכה להיות תלויה לחלוטין בחשמל. מספיק שתהיה נפילת מתח רגעית או הפסקה של כמה דקות בודדות כדי לאבד שעות של עבודה. במשרד או בבית, במהלך כתיבת סמינר או ליטוש סופי של דו"ח… ואולי זה דווקא היה הרומן שסוף סוף אזרתם אומץ לשבת ולכתוב.

הפתרון? אל פסק!

אם עדיין לא יצא לכם להיתקל במונח, הכוונה היא למכשיר שמתפקד בתור מקור אנרגיה חלופי שנכנס לפעולה ברגע שאספקת החשמל מפסיקה.

 מקור האנרגיה החלופי הזה יכול לספק לכם עוד כמה דקות של עבודה כדי שתספיקו לשמור את העבודה שביצעתם ולכבות את המחשב בצורה מסודרת, ובדגמים מתקדמים יותר – גם לספק זמן עבודה ארוך יותר.

בנוסף, האל פסק גם מגן בפני שינויים קיצוניים במתח שיכולים להרוס את המחשב. יש היום בשוק מגוון של אפשרויות, ולכן ריכזנו עבורכם את המידע כך שתוכלו לבחור את הדגם שהכי יתאים לצורך שלכם.

אל פסק חד פאזי ביתי

אופן הפעולה

יש היום בשוק שלושה סוגים עיקריים של מכשירי אל פסק, כאשר ההבדל ביניהם קשור לאופן הפעולה.

Offline– זהו הדגם הבסיסי ביותר. המכשיר מחובר לחשמל כל העת, וסוללת הגיבוי נכנסת לפעולה ברגע שיש נפילת מתח רגעית או הפסקת חשמל. הסוג הזה מתאים רק למחשבים בשימוש ביתי, וחשוב לבדוק את הזמן שלוקח לו להיכנס לפעולה – משך התגובה צריך להיות קצר ככל האפשר כדי שהמחשב יוכל להמשיך ולעבוד ללא הפרעה. Line Interactive – זוהי הגרסה המתקדמת והמשודרגת של דגמי ה-Offline.

גם כאן האל פסק מחובר לחשמל, וסוללת הגיבוי נכנסת לפעולה ברגע שיש הפסקת חשמל. אך ההבדל הוא שהמכשיר כולל גם מערכת של וויסות מתח החשמל שפועלת באופן תמידי, ומספקת הגנה בפני שינויים קיצוניים במתח החשמל. בזכות המערכת הזו גם משך התגובה של האל פסק מהיר וטוב יותר בהשוואה למכשירי ה-Offline. כיום זהו הסוג הנפוץ ביותר בשימוש הביתי, או בעבור שימוש של עסקים קטנים אשר מתבססים על מספר מחשבים בודדים ולא נעזרים בחוות שרתים.

Online – זוהי השיטה המתקדמת ביותר. בשיטה הזו המחשב מקבל את האנרגיה דרך סוללת הגיבוי באופן רציף, כאשר סוללת הגיבוי מחוברת לחשמל וכל הזמן נטענת. היתרון המשמעותי הוא כמובן שמירה על רצף עבודה מוחלט, ולא משנה כמה קפיצות מתח או הפסקות חשמל יש. המערכת לא זקוקה לזמן כדי להיכנס לפעולה, מאחר והיא פועלת תמיד. החיסרון הוא צריכת אנרגיה מוגברת. מכשירי אל פסק מהסוג הזה מומלצים בעיקר לתפעול של שרתים ורשתות מחשבים של בתי עסק, הזקוקות לרמה גבוהה יותר של הגנה.

הספק, זמני עבודה והתראות

לפני שרוכשים מכשירי אל פסק חשוב להחליט אילו מחשבים יהיו מחוברים אליו, והאם יש גם ציוד נלווה הזקוק לסוללת חירום. לאחר מכן צריך לבדוק מהו ההספק הכולל של המכשירים שדורשים גיבוי, ולרכוש דגם שיכול לעמוד בהספק הדרוש. קריטריון נוסף הוא משך העבודה שהמכשיר יכול לספק. רוב המכשירים הביתיים מעניקים כ-15-30 דקות, ואילו דגמים מתקדמים יותר מגיעים אף לשעתיים. ולסיום, חשוב לוודא כי הדגם שברשותכם מתריע כאשר סוללת הגיבוי מתרוקנת, כדי שתספיקו לשמור את העבודה ולכבות את המחשב בצורה מסודרת.

אל פסק – מחירים

הגענו לשורה התחתונה, כמה כסף תצטרכו להשקיע? העלות של הדגמים הביתיים נעה בין כ-200 ₪ ל-2,000 ₪. תלוי בשיטת העבודה, בהספק ועוד. בעבור הדגמים המתקדמים המיועדים לעסקים ולשרתים, העלויות מתחילות בכ-2,500 ₪ ויכולים להגיע אף לכ-20,000 ₪. הכול תלוי בצורך ובמורכבות. לסיכום: אל פסק הוא השקעה חכמה לטווח הארוך, הן לעסקים והן לשימוש הביתי.

דילוג לתוכן